wtorek, 15 marca 2016

15 III, siła spojrzenia

„Gdy wywyższycie Syna Człowieczego, wtedy poznacie, że Ja jestem i że Ja nic od siebie nie czynię, ale że to mówię, czego Mnie Ojciec nauczył. A Ten, który Mnie posłał, jest ze Mną: nie pozostawił Mnie samego, bo Ja zawsze czynię to, co się Jemu podoba”. (J 8,21-30)

Kiedyś wąż miedziany uświadamiał Izraelitom ich grzech, niewierność i szemranie, a co najważniejsze - poprzez spojrzenie z wiarą na niego - przynosił ocalenie.
Siła spojrzenia na Krzyż Jezusa, siła wiary spojrzenia na Krzyż Jezusa jest źródłem wszelkich błogosławieństw i przyczyną wszystkich łask. Dzięki niemu wierzący czerpią moc ze słabości, chwałę ze wzgardy i życie ze śmierci (św. Leon Wielki).
Nie uciekajmy przed Ukrzyżowanym, gdyż w Jego ranach jest nasze zdrowie.

4 komentarze:

  1. A dziś mi się przydarzyło, że Ukrzyżowany przyszedł do mnie pod dwiema postaciami - to robi wielkie wrażenie. I to dopiero daje moc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. «Rozpoznajcie w tym chlebie Ciało, które wisiało na krzyżu, a w tym kielichu wina Krew, która z boku spłynęła. Przyjmijcie więc i spożywajcie Ciało Chrystusowe, przyjmijcie i pijcie Krew Jego. Bo już sami staliście się członkami Chrystusa. Aby się nie rozdzielić, jedzcie Ciało, które was jednoczy; aby nie zwątpić o swojej wartości, pijcie Krew, która jest ceną waszego zbawienia».

      Usuń
  2. Byłam wczoraj u św. Marka. Udręczona pewną sprawą chciałam spojrzeć na krzyż - ten potężny krzyż! A on przecież zasłonięty. To w czym szukałam siły jest niewidoczne. Jednak Pan nie zostawia nas samych. Byłam potem na Mszy i kiedy spojrzałam na Hostię tuż przed Komunią pomyślałam, że teraz mam dużo więcej - widzę samego Boga. Nie tylko dał się zobaczyć ale też przyszedł w Komunii Świętej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I zabrakło pozdrowień powyżej;)
      Zatem pozdrawiam!!
      t.

      Usuń