niedziela, 13 grudnia 2015

13 XII, jak Ojciec

Radujcie się zawsze w Panu; jeszcze raz powtarzam: radujcie się! Niech wasza łagodność będzie znana wszystkim ludziom: Pan jest blisko! O nic się już zbytnio nie troskajcie, ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie i błaganiu z dziękczynieniem.
A pokój Boży, który przewyższa wszelki umysł, będzie strzegł waszych serc i myśli w Chrystusie Jezusie. (Flp 4,4–7)

Ze Słowa dziś wydobywam: radość (w niej łagodność ma mieszkanie), wdzięczność, pokój.
Na uroczystości otwarcia Porta Misericordiae na Wawelu (fot.) dziś śpiewano: "miłosierni, jak Ojciec". Przeszłam przez bramę. Dar otrzymałam. Otwieram się na radość, wdzięczność, pokój. Niech napełnią mnie i niech stają się przeze mnie darem dla innych.

2 komentarze:

  1. Co oznacza przejście przez bramę miłosierdzia? Czy przez przejście odpuszczone są wszystkie grzechy? Tj równoznaczna ze spowiedzią? Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu, nie jest to równoznaczne ze spowiedzią, ale przygotowuje człowieka do spowiedzi... Gdzieś znalazłam takie słowa:
    Miłosierny Bóg nigdy nie zamyka przed nami drzwi (por. Ap. 3,8), a do naszych niestrudzenie kołacze pragnąc być usłyszanym i zaproszonym do intymnej bliskości (por. Ap. 3,20). Przejście przez Bramę Miłosierdzia oznacza podjęcie świadomej decyzji otwarcia siebie na spotkanie z Bogiem i wejście w przestrzeń Jego miłosierdzia. Oznacza początek drogi, na której On sam wciąż zaskakuje i pragnie być zaskakiwany naszym miłosierdziem (por. bulla Misericordiae vultus papieża Franciszka).

    OdpowiedzUsuń