czwartek, 29 marca 2012

29 III, znasz Boga?

"... Kim Ty siebie czynisz?"
Odpowiedział Jezus: "Jeżeli Ja sam siebie otaczam chwałą, chwała moja jest niczym. Ale jest Ojciec mój, który Mnie chwałą otacza, o którym wy mówicie: „Jest naszym Bogiem”, ale wy Go nie znacie. Ja Go jednak znam i słowo Jego zachowuję".
J 8, 51-59

Ale jest Ojciec mój, który Mnie chwałą otacza...
Ta apologia Jezusa i Jego mówienie o Ojcu w przeddzień męki jest dla mnie wielką ucztą intelektualną, która już teraz, ale jeszcze bardziej w triduum święte, schodzi wgłąb do serca, stając się ucztą duchową, pokarmem wiary, miłości i nadziei.

Nie poznamy Boga inaczej niż przeżywając Jego życie w Liturgii Kościoła.
Ale też nie poznam Boga inaczej niż pozwalając Mu na życie w moim sercu i w moim ciele, w moich wyborach, działaniach...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz