sobota, 10 marca 2012

10 III, Twoje - moje; moje - Twoje

Młodszy z nich rzekł do ojca: «Ojcze, daj mi część majątku, która na mnie przypada». Podzielił więc majątek między nich.
[...]
Lecz on mu odpowiedział: «Moje dziecko, ty zawsze jesteś przy mnie i wszystko moje do ciebie należy...
Łk 15,1-3.11-32

Zauważyłam dziś, że ojciec z przypowieści podzielił majątek "między nich". Więc i starszemu przydzielił jego część.
Tym bardziej wymówka, że nie dostał koźlęcia dla zabawy z przyjaciółmi, nie wydaje się realna.
Życie jak najemnika, życie bez radości, życie nie widzące daru, jest smutne. A przecież "wszystko moje do Ciebie należy".
Ojcze mój, karmię się dziś tym słowem. Cieszę się dziś tym słowem. Cieszę się też tym, że i ja przynależę do Ciebie. Po prostu odpoczywam dziś w tym Twoim słowie: "moje dziecko, ty zawsze jesteś przy mnie i wszystko moje do ciebie należy".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz