sobota, 17 grudnia 2011

17 XII konkretny jest Bóg

Rodowód Jezusa Chrystusa, syna Dawida, syna Abrahama.
Abraham był ojcem Izaaka; Izaak ojcem Jakuba; Jakub ojcem Judy i jego braci; Juda zaś był ojcem Faresa i Zary, których matką była Tamar. Fares był ojcem Ezrona; Ezron ojcem Arama; Aram ojcem Aminadaba; Aminadab ojcem Naassona; Naasson ojcem Salomona; Salomon ojcem Booza, a matką była Rachab. Booz był ojcem Obeda, a matką była Rut. Obed był ojcem Jessego, a Jesse był ojcem króla Dawida...
Mt 1,1-17

Historia ludzi konkretnych. Historia konkretnych decyzji, konkretnego grzechu, konkretnych zawierzeń, konkretnych wzlotów i upadków. Bóg wchodzi w tę ludzką rzeczywistość.
Bóg jest konkretny.

W katedrze szczecińskiej po roratach jest wspólne śniadanie, a do tego jeszcze losowanie słowa. Dziś wylosowałam św. Ambrożego: "Kto chce wejść na wyżyny doskonałości, niech chodzi po ziemskich ścieżkach pokory". Tak mi to dziś pasuje i prowadzi ku Ewangelii.
W konkrecie mojej historii Bóg przychodzi. Mam Go zobaczyć i przyjąć w mojej codzienności.

4 komentarze:

  1. Własnie przed chwileczką zadzwoniła do mnie Barka
    Już wróciła na swoją salę.Wszystkich serdecznie pozdrawia i dziękuje za wsparcie modlitewne
    Baranko błogosławionego dnia życzę.
    PS.
    Siostry od Królowej Jadwigi są bliżej SZEFA BO JUŻ NIKT NAD NIMI NIE MIESZKA I MAJĄ WIĘKSZĄ SIŁĘ PRZEBICIA -JE RÓWNIEŻ POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Dziękuję Ci za dobre wieści! Cieszę się, że Barka się odezwała.
    Za pozdrowienia również dziękuję.:)
    U nas dziś po ziemsku... przygotowujemy uszka, by w wigilię było bardziej spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to wreszcie zaczyna do mnie docierać, dlaczego Twoją diecezją jest Szczecin, a adres IP wskazuje zawsze na Kraków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od czterech miesięcy mieszkam w Szczecinie, do tej pory mieszkałam w Krakowie. :)
    Zresztą w Krakowie bywam i teraz dość często. Takie obowiązki.
    A gdzie będę np. za rok, to i dla mnie na dziś tajemnica :).

    OdpowiedzUsuń