czwartek, 12 listopada 2020

12 XI, jest pośród nas

„Królestwo Boże nie przyjdzie dostrzegalnie; i nie powiedzą: «Oto tu jest» albo: «tam». Oto bowiem królestwo Boże jest pośród was” (Łk 17,20-25).

To zapewnienie Jezusa o obecności Królestwa Bożego pośród nas jest dobrą nowiną. Zwłaszcza w czasie obecnym, zwłaszcza w czasie pandemii i obostrzeń z nią związanych, zwłaszcza w czasie, kiedy padają autorytety kościelne. Jezus (On jest Królestwem) jest pośród nas, jest "wewnątrz". Jest ze swoim Duchem, jest w relacji z Ojcem. ONI są pośród nas i więcej, są dla nas dostępni... Pytanie czy szukam ICH tu i teraz?

3 komentarze:

  1. Ja przepraszam, ale jak ma się obrazek do tekstu? (Tia, przepraszam, że to moja najgłębsza refleksja na temat...)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Szukałam jakiegoś obrazka w darmowych internetowych zasobach. Nie wpadało mi w oko jakoś nic, a nie miałam za wiele czasu, żeby szukać dalej, a ten zatrzymał moje oko przez dwie rzeczy:
    1) budowa - skojarzenie moje: budowa Królestwa we mnie :)
    2) na obrazku ich jest trzech - moje skojarzenie: mnie też budują TRZECH :)
    Takie miałam refleksje - może po najmniejszej linii oporu, ale mi się to poskładało :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to jaki związek? Królestwo Boże pośród nas jest. Nas - zwykłych ludzi: budowlańców, internautów, sióstr zakonnych, architektów, ekspedientek, fryzjerów, nauczycieli, itd... Pośród zwykłych ludzi, nie jakichś super wybranych.
    t.

    OdpowiedzUsuń