poniedziałek, 22 października 2018

22 X, komu... od kogo

...komu więc przypadnie to, co przygotowałeś? 
Tak dzieje się z każdym, kto skarby gromadzi dla siebie, a nie jest bogaty u Boga. Łk 12, 13-21)

Czymże jest nasze bogactwo u Boga?
W pierwszym czytaniu św. Paweł przypomni, że jesteśmy Jego dziełem. No i to właśnie jest naszym bogactwem.
Wszystko, co mam, mam z łaski, czyli z miłości Stwórcy. I nie jest żadną moją zasługą. W tym wszystkim problem pojawia się wówczas, kiedy zacznę gromadzić dla siebie zamiast służyć tym, co mam. Bo przecież przez moje ręce, przez moje dzieła, chce działać Ten, którego obraz noszę i odzwierciedlam (jeśli odzwierciedlam :)
...Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę. A to pochodzi nie od was, lecz jest darem Boga: nie z uczynków, aby się nikt nie chlubił. Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Chrystusie Jezusie do dobrych czynów, które Bóg z góry przygotował, abyśmy je pełnili. (Ef 2, 1-10)
Fot. Wczorajszy księżyc nad wileńską katedrą urzekł mnie. A przy okazji dzisiejszej ewangelii uświadomiłam sobie, że księżyc sam od siebie nie ma światła, by świecić...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz