wtorek, 10 lutego 2015

10 II, łatwiejsze obmycie

«Ten lud czci Mnie wargami, lecz sercem swym daleko jest ode Mnie. Ale czci Mnie na próżno, ucząc zasad, podanych przez ludzi». Uchyliliście przykazanie Boże, a trzymacie się ludzkiej tradycji, dokonujecie obmywania dzbanków i kubków. I wiele innych podobnych rzeczy czynicie”.  (Mk 7,1-13)

Łatwiej jest zachować się kulturalnie niż w sercu zachować miłość.
Łatwiej wypełnić rytuały zewnętrzne i jeszcze mieć z tego satysfakcję niż zadbać o to, by moje intencje, zamiary i pragnienia wyrastały z czystego serca i karmiły się miłością.
Zaskoczyła mnie dziś modlitwa nad darami, zacytuję jej początek:
"Boże nieskończenie dobry, dzięki Twojej łasce św. Scholastyka oczyściła się z nałogów grzesznego człowieka i przyodziała nowego..."
Święci nie są z kosmosu, są z tej ziemi i też dzięki łasce są oczyszczani.
Ja też potrzebuję łaski i obmycia wewnątrz. Dobrze, że jest sakrament pokuty.

Fot. z internetu.

3 komentarze:

  1. Jestem nie zupełnie czysta, to skutek mycie 1 ręką. Nawet 2 ręce męża sięgają tylko to co zewnętrzne. Z pokorą czekam na całkowite obmycie duszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chwała Panu. Pan mnie uzdrowił z trądu mojego grzechu. Dziś Pan dał ładną pogodę i przynaglił pragnienie, by zbliżyć się do Jezusa. Kocham Cię Jezu!

    OdpowiedzUsuń