środa, 7 sierpnia 2013

7 VIII, kto tu rządzi?

[Kaleb] rzekł: «Trzeba ruszyć i zdobyć kraj, na pewno zdołamy go zająć». Lecz mężowie, którzy razem z nim byli, rzekli: «Nie możemy wyruszyć przeciw temu ludowi, bo jest silniejszy od nas». I rozgłaszali złe wiadomości o kraju, który zbadali... 
I płakał lud owej nocy. Lb 13,1-35

Zwątpienie jest częścią drogi. Jest częścią serca, myślenia, działania. Jeśli jeszcze zostanie podsycone złymi wiadomościami, czy niespełnionymi oczekiwaniami, czy innymi "...aniami" może zatrzymać na długo. Izrealici wrócili na pustynię na 40 lat.
Kobieta kananejska (Mt 15,21-28) choć miała powody do załamania się i zwątpienia, że otrzyma pomoc, przezwyciężyła je wiarą.
Oj, bliżsi mi dziś są Izraelici na pustyni niż wytrwała Kananejka... Dlatego wołam do Boga o wiarę, proszę o modlitwę za siebie i nadzieję rozbudzam, sięgając do pamięci Bożego prowadzenia.
Wiem, że mnie oczyszcza, wiem...
Ten obrazek dobrze wyraża cel tego oczyszczenia :) Moje "ja" mam zamienić na "Bóg" tu rządzi.

3 komentarze:

  1. No cóż- podobny do Twojego jest obecnie mój stan ducha, ale.... też "wołam do Boga o wiarę, proszę o modlitwę za siebie i nadzieję rozbudzam, sięgając do pamięci Bożego prowadzenia"; bowiem;
    "wszystko mogę w Tym, Który mnie umacnia";
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspierajmy się w tej Bożej drodze i uczmy się zaufania, decydujmy się na zaufanie! Bo możemy wszystko w Tym, Który umacnia!

      Usuń
  2. Do Niego krzyczeć, nie obok.
    Racja.
    Wówczas Go widzę...

    OdpowiedzUsuń