środa, 26 grudnia 2012

26 XII, tylko ukochany potrafi kochać

Będą was wydawać sądom i w swych synagogach będą was biczować. Nawet przed namiestników i królów będą was wodzić z mego powodu, na świadectwo im i poganom. Kiedy was wydadzą, nie martwcie się o to, jak ani co macie mówić. W owej bowiem godzinie będzie wam poddane, co macie mówić. Gdyż nie wy będziecie mówili, lecz Duch Ojca waszego będzie mówił przez was. Mt 10, 17-22

Pierwszy Dar Narodzonego dla wierzących, który dziś widzimy w św. Szczepanie, to dar słowa...  i wcielenie miłości. Słowo, które staje się ciałem w wierzącym. W Szczepanie Jezus się narodził naprawdę, bo w sytuacji kiedy po ludzku odpowiedzielibyśmy zemstą, klątwą lub czymś podobnym Szczepan odpowiada prawdą w miłości oraz przebaczeniem.
I we mnie rozpoznają ludzie narodzonego Jezusa, jeśli użyczę (a jeszcze lepiej, jeśli oddam) Mu moje myślenie, moje serce i moje ciało. By przez moje uczucia i moje postawy mogło działać Wcielone Słowo.
Zapraszam Cię, mój Panie. Nawet, jeśli nieraz nie było dla Ciebie we mnie miejsca, to na szczęście Boże Narodzenie wciąż trwa (mądry jest Kościół, przeżywa oktawę, czyli przez 8 dni będzie nam wciąż mówił, że "dziś narodził się Zbawiciel").
Spójrz, zobacz, jak jesteś ukochana(y), a więc potrafisz kochać! Jezus cię uzdalnia.

5 komentarzy:

  1. Panie Jezu oddaję Ci moje myślenie, moje serce i ciało

    OdpowiedzUsuń
  2. A Duch i Oblubienica mówią: Przyjdź!
    A kto słyszy, niech powie: Przyjdź!
    I kto odczuwa pragnienie, niech przyjdzie,
    kto chce, niech wody życia darmo zaczerpnie.
    Mówi Ten, który o tym świadczy:
    Zaiste, przyjdę niebawem.
    Amen. Przyjdź, Panie Jezu!
    Ap 22, 17.20

    przyjdź!
    naucz kochać!
    uzdrów... wskrześ martwe serce!

    OdpowiedzUsuń
  3. " Panie, nie poczytaj im tego grzechu" i mnie Panie, nie pamiętaj moich win ale przebacz je wszystkie i pozwól za nie odpokutować tu na ziemi, abym czysta mogła oglądać Cię i wielbić w Niebie. Amen.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  4. Amen. Czas Świat, to czas łaski. Ufam, że Pan wysłuchuje wszystkich naszych próśb, zanoszonych w tym czasie. Ufam, że chce nas obdarzać swą świętością.

    OdpowiedzUsuń