środa, 19 października 2011

19 X sługą wiernym i roztropnym być

„To rozumiejcie, że gdyby gospodarz wiedział, o której godzinie złodziej ma przyjść, nie pozwoliłby włamać się do swego domu. Wy też bądźcie gotowi, gdyż o godzinie, której się nie domyślacie, Syn Człowieczy przyjdzie”.
Wtedy Piotr zapytał: „Panie, czy do nas mówisz tę przypowieść, czy też do wszystkich?”
Pan odpowiedział: « Któż jest owym rządcą wiernym i roztropnym, którego pan ustanowi nad swoją służbą, żeby na czas wydzielał jej żywność?...
Łk 12,39nn

Kiedyś o. Augustyn Jankowski OSB mawiał, że trudności uderzają akordem.
Czuję, że taki czas doświadczeń dotyka wspólnotę.

Mam swoją działkę, swoje zadania do spełnienia w rozwiązywaniu spraw i chcę być po pierwsze sługą (a nie właścicielem), po drugie wierną (przede wszystkim wierzącą), po trzecie roztropną (zaangażowaną sercem i umysłem).
Dlatego wołam słowami Psalmu 124 (Ps responsoryjny na dziś):
Nasza pomoc w imieniu Pana, który stworzył niebo i ziemię.

Doświadczenia dotyczą spraw bardzo przyziemnych, ziemskich. Cieszę się, że znowu Pan pokazuje mi, że jest Panem nieba i ziemi, z naciskiem tym razem na ziemię.
Potrzebuję modlitwy wstawienniczej - jestem przekonana.
Proszę więc pokornie moich Czytelników, by westchnęli za mnie, bym była sługą wierną i roztropną.

2 komentarze:

  1. Co cóż Pan mnie tu przysłał,na Twoje poletko, łatwo odgadnąć wolę Jego. Nie zawsze tak jest...Baranko od dziś włączam Cię w trzecią tajemnicę różańca, którą ofiarowuję za kapłanów i osoby konsekrowane, które Pan w jakikolwiek sposób postawił i jeszcze postawi na mojej drodze życia. Szczęść Boże Ci w każdym dniu pracy na winnicy Pana; czy to o porannej rosie, w skwarze dnia, zmroku wieczora, czy w ciszy nocy. Anna

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci, Anno (=łasko) bardzo serdecznie. Jesteś dla mnie znakiem, że Pan mnie kocha, bo widzę jak przez ludzi wspiera mnie Pan i karmi na swoim Pastwisku najlepszym pożywieniem.
    Dziękuję. Skądże mi to?... pytam siebie - z Łaski Pana, nie inaczej. :)

    OdpowiedzUsuń