poniedziałek, 9 stycznia 2017

9 I, nie zniechęcać się

...Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: „Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię”... (Mk 1,14-20)

Liturgiczny przeskok niemały: z brewiarza t. I na t. III, z konopeum białego na zielone. Na razie więc koniec świąt :).
A jednak nie jest to koniec Bożego działania i Bożej miłości. Wręcz przeciwnie. Jest pełnia dostępu do Łaski. Łaska zaś przychodzi w codzienności, czy to będzie płukanie sieci czy odśnieżanie podwórka, czy praca w sekretariacie...
Dziś smog w Krakowie, czuję go i zniechęca. Dobrze, że w czytaniu jutrzni usłyszałam: by nie zniechęcać się w czynieniu dobrze (2 Tes 3,13).

2 komentarze:

  1. O to Ty też z Krakowa? Ja bym tam wyszła nawet na ten smog, ale dziewczyny zakatarzone i mam odsiadkę w domu.
    Przeskok w brewiarzu też przeżyłam i jakoś mi żal, ten pierwszy adwentowo-świąteczny tom jest mi bardzo drogi. W ogóle określenie "okres zwykły" do mnie nie przemawia, bo Bóg w każdym czasie robi rzeczy niezwykle. Dobrze że za jakiś czas drugi tom i znowu się coś będzie działo. A my się będziemy przygotowywać do Paschy i chrztu naszej Sary podczas czuwania paschalnego.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, że Sarenka będzie chrzczona na Paschę!
    Rivulet, zaglądam czasem do Ciebie i zdumiewa mnie przeżywanie przez Ciebie macierzyństwa i życia chrześcijańskiego. Bardzo się cieszę, że jesteś!
    Może kiedyś wpadniemy na siebie w tymże Krakowie :).

    OdpowiedzUsuń