środa, 25 marca 2015

25 III, obecność

Przychodzę, Boże, pełnić Twoją wolę.

Nie chciałeś ofiary krwawej ani płodów ziemi, *
lecz otwarłeś mi uszy:
nie żądałeś całopalenia i ofiary za grzechy. *
Wtedy powiedziałem: „Oto przychodzę.

W zwoju księgi jest o mnie napisane: +
Radością jest dla mnie pełnić Twoją wolę, mój Boże, *
a Twoje prawo mieszka w moim sercu”.
Głosiłem Twą sprawiedliwość w wielkim zgromadzeniu *
i nie powściągałem warg moich, o czym Ty wiesz, Panie.

Sprawiedliwości Twojej nie kryłem w głębi serca, *
głosiłem Twoją wierność i pomoc.
Nie taiłem Twojej łaski ani Twej wierności *
przed wielkim zgromadzeniem. (Ps 40)

To Psalm z dzisiejszej Liturgii Słowa. Z dnia Zwiastowania.
Lubię świętować Zwiastowanie w wielkim poście, bo "oto Służebnica Pańska" jest tam gdzie Pan.
Konsekwencją przyjęcia Zwiastowania jest Jezus wśród nas. A konsekwencją zgody człowieka ("oto ja Służebnica Pańska" Łk 1,26-38) jest obecność Maryi przy Jezusie. Też na drodze krzyżowej, też pod krzyżem.
Cieszę się OBECNOŚCIĄ Boga w ludzkim ciele!

Fot. Patrzę na NICH i myślę sobie, czyje ciało cierpi? Jezusa? Maryi? ... Z jednego ONI są. Co więcej - my też jesteśmy z JEDNEGO - CIAŁA CHRYSTUSOWEGO - jakim jest Kościół. Dzięki Wcieleniu i dzięki sakramentom.

4 komentarze:

  1. Od dość dawna zastanawiam się nad istotą Jednego Ciała Chrystusowego? I powoli dochodzę do wniosku, że my wszyscy, czy tego chcemy czy nie, żyjemy, niejako w substytucji, czyli "jeden za drugiego nosimy brzemiona", albo jak ujął to św. Paweł "nikt nie żyje i nikt nie umiera dla siebie",,,

    OdpowiedzUsuń
  2. :) skoro w jednym Ciele Chrystusowym, to może warto bardziej świadomie te brzemiona nosić wzajemne i żyć miłością, nie szukając własnej chwały.
    Najpierw jest Ciało, wpierw jest Kościół, a potem nasze w nim działania... Warto o tym pierwszeństwie pamiętać. Pozdrawiam Ciebie, "Kawałku" Ciała Chrystusowego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odpowiedź i również pozdrawiam "Całą" Siostrę Ankę od Baranka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję również. Trochę mi szkoda, że nie mogę pozdrowić Ciebie Twoim imieniem... :)

      Usuń