piątek, 6 marca 2015

6 III, przeżyć odrzucenie

«Kamień, który odrzucili budujący, ten stał się kamieniem węgielnym. Pan to sprawił i jest cudem w naszych oczach». Dlatego powiadam wam: Królestwo Boże będzie wam zabrane, a dane narodowi, który wyda jego owoce.  Mt 21,33-46

Odrzucenie. W pierwszym czytaniu - Józef odrzucony, sprzedany przez braci. W Ewangelii syn gospodarza odrzucony przez swoich. To obrazy, zapowiedzi, figury, odrzucenia Jezusa przez swoich, przez swój naród.
Odrzucenie zawsze boli, odrzucenie przez swoich boli jeszcze bardziej.
Dziś w modlitwie, którą  przeżywam w drodze z zachodu na wschód Polski, zatrzymałam się właśnie nad odrzuceniem.
Dziś piątek, dzień śmierci Jezusa - modliłam się wdzięcznością za Jego miłość, za przyjęcie krzyża, za przyjęcie odrzucenia, za cud zmartwychwstania, który uzdalnia i mnie do pójścia tą Jego drogą.
Są wydarzenia w moim obecnym życiu, kiedy czułam się odrzucona i mam doświadczone przeżycia, kiedy zaufałam w tych momentach Bogu i nie wymierzałam sprawiedliwości po swojemu, kiedy trwałam w miłości pomimo wszystko, doświadczyłam i smakuję owoców zmartwychwstania. Widzę to w sobie jako wzrost miłość prawdziwej bezinteresownej i widzę owoce życia wokół siebie.
Ale noc ciemną odrzucenia nie łatwo jest przeżyć. Bez zaufania Bogu - to niemożliwe wręcz.
Dlatego potrzebuję piątków! Każdy piątek jest lekcją poglądową zaufania. Tylko żebym chciała patrzeć i widzieć! I łączyć się z Jezusem.

Fot. z internetu, kadr z filmu "Pasja".
P.S. Ta litania o pokorę (dwa posty wstecz) pomaga w takiej ciemnej nocy.

3 komentarze:

  1. Ja dziś przeszłam drogę krzyżową Jezusa z Maksymilianem M. Kolbe, patronem mojej parafii. Ich życie w różnych epokach a jak wiele wspólnych wątków. Proboszcz zatrzymał się na tej drodze i uwidocznił nam tylko 14 ale można by się doszukać znaczne więcej wspólnego cierpienia, odrzucenia, spotkań na drodze i wreszcie śmierci czy powstania z martwych do życia wiecznego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam jestem kamieniem odrzuconym. Niestety nie każdy kamień odrzucony staje się później tym kamieniem, na którym można zbudować coś trwałego.
    Ale nawet w takiej sytuacji (a może szczególnie w takiej) należy się uczepić końca Jego płaszcza - to jedyny ratunek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko jest łaską...
    i jest tajemnicą.

    OdpowiedzUsuń