wtorek, 4 czerwca 2013

4 VI, przez wszystkie dni na chwałę Bogu

„Oddajcie więc Cezarowi to, co należy do Cezara, a Bogu to, co należy do Boga”. Mk 12,13-17

...Pan dopuścił, aby mu się przytrafiło to doświadczenie, aby potomnym był dany przykład jego cierpliwości jak Joba świętego. Ponieważ od dzieciństwa bał się Boga i zachowywał Jego przykazania, nie szemrał przeciw Bogu, że go dotknęło nieszczęście ślepoty, lecz pozostał nieporuszony w bojaźni Bożej, składając Bogu dzięki przez wszystkie dni swego życia... Tb 2,10-23

Co więc należy do Boga? Co w moim życiu należy do Boga?
Ważne pytanie! Dla osoby konsekrowanej to pytanie powinno brzmieć jeszcze bardziej precyzyjnie: czy wszystko w moim życiu oddaję Bogu?
Tobiasz z I czytania jest przykładem tego, by Boga chwalić i dziękować Mu za wszystko, za doświadczenia przyjemne w życiu i za doświadczenia trudne, nieprzyjemne.
Kiedy serce i ciało należy do Boga, kiedy świadomie próbuję Boga kochać całym umysłem, sercem i wolą, to nie ma rzeczy, wydarzeń, uczuć niewiążących. Wiążą mnie miłością albo z Bogiem i dokonuje się konsekracja świata przeze mnie, albo ze światem i odbieram Bogu Jego należność...
Pomódl się, Czytelniku, za mnie, bym żyła wyraźnie na chwałę Bogu.

5 komentarzy:

  1. Żyj na chwałę Bogu Baranko.
    Właśnie się za Ciebie z radością pomodliłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Późno, bo późno ale otworzyłam Twoją stronę a to znak, że i ja powinnam się pomodlić na koniec dnia za Ciebie i wszystkie osoby konsekrowane. AIDG.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, otaczam Cię swoją nieporadną modlitwą, ale pełną zaufania, że Pan Cię prowadzi i oddajesz swoim życiem Jemu wszystko.
    Zosia

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję wszystkim i odwzajemniam się modlitwą z Was.

    OdpowiedzUsuń