środa, 5 czerwca 2013

5 VI, drogi Pana są miłosierdziem

Tobiasz wydawszy westchnienie zaczął modlić się ze łzami, mówiąc: "Sprawiedliwy jesteś, Panie, i wszystkie Twoje sądy są sprawiedliwe, a wszystkie drogi Twoje są miłosierdziem, prawdą i sprawiedliwością..." Tb 3,1-11

Wszystkie drogi Pana są miłosierdziem! Tylko trzeba nimi chodzić. I wytrwać na nich.
Nawet ze łzami i z westchnieniem jak Tobiasz dziś, warto tak się modlić, gdy wszystko się sypie. I ufać.
Tak mi się jakoś złożyło ostanio, że dodałam do litanii Maryjnej jeszcze jedno prywatne wezwanie: "Naczynie ufności, módl się za nami".
Bo tylko mając w sobie ufność, mając w czym ją sobie przechować, mogę tak z oddaniem modlić się do Pana w czasie utrapienia. I być pewną, że nie zawiedzie, bo Jego słowo nie zawodzi.
Posłuchaj, jak dziś zaczyna się psalm responsoryjny:
Tobie ufam, Boże, nie możesz mnie zawieść. Ps 25

4 komentarze:

  1. Piękne zdjęcie, takie drogi były za moim domem, były codziennością mojego dzieciństwa, marzyłam na nich, śpiewałam, wymyślałam historie, zbierałam bukiety maków, rumianków i bławatków.
    Prażyło na nich słońce, zboże kołysało się, wszystko pachniało.
    Miałam w sobie wtedy tyle ufności, do życia. Ale i pytań.
    Dzisiaj mam w oczach te drogi i wszystko to co na nich stworzone Jego rękami, i siebie pełną pytań dokąd idę. "o Panie, wspomnij na mnie" aby ufała Tobie.
    Zosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie, wspomnij i wysłuchaj! I prowadź swoimi ścieżkami.

      Usuń
  2. Naczynie ufności, módl się za nami

    OdpowiedzUsuń