środa, 12 czerwca 2013

12 VI, w prawdziwym Sloncu

Jezus powiedział do swoich uczniów: „Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić..." Mt 5,17n.

Z komentarza sw. Hieronima:
Kiedy czytam Ewangelię i widzę w niej świadectwa pochodzące z Prawa lub od proroków, mam jedynie na uwadze Chrystusa. Spoglądałem na Mojżesza, spoglądałem na proroków jedynie z zamiarem zrozumienia, co mówili o Chrystusie. Bowiem kiedy wreszcie doszedłem do majestatu Chrystusa i dostrzegłem jakby jaśniejące światło lśniącego słońca, to nie mogę widzieć światła lampy. Jeśli zapala się lampę w jasny dzień, to czy może ona świecić? Kiedy wstaje słońce, światło lampy jest niewidoczne. Podobnie, kiedy Chrystus jest obecny, Prawo i prorocy całkowicie znikają. Nie krytkuję Prawa i proroków, wręcz przeciwnie, chwalę ich, ponieważ zapowiadają Chrystusa. Ale kiedy czytam Prawo i proroków, moim celem nie jest dostosowanie się do Prawa i proroków, ale przez Prawo i proroków dojść aż do Chrystusa.
Super sw. Hieronim! Wiele wyjasnia ten tekst.
Dziele sie i pozdrawiam z podrozy. Troche zajec w poludniowej Polsce. Polecam sie modlitwie.

2 komentarze:

  1. Niech więc Cię, Baranko prowadzi Światło Chrystusa, po drogach życia. W Jego Świetle i Ty będziesz widoczna :), czego Ci życzę z całego serca.

    OdpowiedzUsuń