poniedziałek, 13 października 2014

13 X, znaki są wszędzie :)

Gdy tłumy się gromadziły, Jezus zaczął mówić: "To plemię jest plemieniem przewrotnym. Żąda znaku, ale żaden znak nie będzie mu dany, prócz znaku Jonasza..." Łk 11, 29-32

Plemię przewrotne, czyli po prostu złe.
To pierwsza sprawa, którą nazwać w sobie też trzeba - zobaczyć i nazwać - że coś we mnie jest przewrotnego.
A druga sprawa, to nie szukanie nadzwyczajności, lecz posłuszeństwo Słowu Boga, nawet gdy głosi je tylko człowiek... Znaki są wszędzie i są ku nawróceniu. Nawrócenie (czyli zmiana myślenia) cel ma jeden: pozwala prościej i wytrwalej kochać.

Fot. Zdjęcie zrobiłam w kawiarence w Wilnie. Pijemy kawę, rozglądam się i co widzę? Naprzeciwko na budynku znak Jezusa. ON jest i mówi ciągle, trzeba tylko mieć oczy i uszy otwarte, i serce...na nawrócenie.

4 komentarze:

  1. Co prawda latarnia nie jest czerwona, ale jednak czerwieni nie brakuje i wumie można jednak pomyśleć, że to dom pod czerwoną latarnią. Czy to aby przypadkiem nie jest kpina?

    OdpowiedzUsuń
  2. Leszku, chodziło mi o znak IHS na ścianie budynku. Ta kamienica znajduje się niedaleko Uniwersytetu Wileńskiego, a on był prowadzony przez jezuitów, więc uliczki wokół też do nich należały. Stąd znak IHS na ścianie. Tylko że nie patrzę zazwyczaj wyżej niż witryny sklepowe :) więc nie widziałam wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak się domyślałem, że budynek musiał być własnością Kościoła i stąd znak IHS. Moje pytanie dotyczy intencji restauratora - mam co do nich wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  4. On jest jednak zawsze przy nas - nie ważne gdzie się ruszymy to będzie nam towarzyszył. Twój blog mnie urzekł - inna tematyka ale świetny sposób na jej przedstawienie. będę tu częściej zaglądać

    OdpowiedzUsuń