niedziela, 27 listopada 2016

27 XI, gotowość na spotkanie

...dwóch będzie w polu: jeden będzie wzięty, drugi zostawiony. Dwie będą mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, druga zostawiona.
Czuwajcie więc, bo nie wiecie, w którym dniu Pan wasz przyjdzie... (Mt 24,37-44)

Modlitwa mi dziś uświadomiła, że to nie zewnętrzne czynności zagwarantują osobiste spotkanie zbawcze z Panem. Bo przy takim samym działaniu "jedna będzie wzięta, druga zostawiona".
Troską więc obejmuję własne serce, a w nim tęsknotę za Panem. Chcę i będę próbować czułością w konkretach codzienności dorzucać żaru do tej tęsknoty i tak hartować w niej cierpliwość swą.
Co mnie czeka w adwencie i nowym roku liturgicznym? Jakie mam podjąć wyzwania?
Mam być tym, kim jestem :) i robić to, co mam do zrobienia. I być pewną spotkania.

3 komentarze:

  1. Chcę i będę próbować...
    https://www.youtube.com/watch?v=-_rvslVAv8E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Chrześcijanie są wiecznie początkujący", pisał Franz Rosenzweig. I to jest najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek można powiedzieć o wierzących." Juergen Moltmann

      "Christians are the eternal beginners", wrote Franz Rosenzweig. And that is the best thing that can ever be said about believers,.. Juergen Moltmann ‏

      Usuń
  2. Dziękuję ślicznie i za piękną piosenkę, i za dobry cytat. :)

    OdpowiedzUsuń