niedziela, 16 października 2016

16 X, modlitwa jak lejek

...Jak długo Mojżesz trzymał ręce podniesione do góry, Izrael miał przewagę. Gdy zaś ręce opuszczał, miał przewagę Amalekita. Gdy ręce Mojżesza zdrętwiały, wzięli kamień i położyli pod niego, i usiadł na nim. Aaron i Chur podparli zaś jego ręce, jeden z tej, a drugi z tamtej strony. W ten sposób aż do zachodu słońca były jego ręce stale wzniesione wysoko... (Wj 17, 8-13)

Ta scena z Mojżeszem dobrze mi ukazuje moc modlitwy.
Wyciągnięte ręce są jak lejek, poprzez który może napełnić nas łaska. Podniesione z wiarą otwarte dłonie są gotowe przyjmować życie, łaskę, szczęście.

W określonych jednakże godzinach i okolicznościach również słowami zwracamy się do Boga, aby za pośrednictwem tych znaków napomnieć samych siebie i przypomnieć, o ile postąpiliśmy w świętym pragnieniu, i jeszcze goręcej zachęcić się do jego pomnażania. Im żywsze będzie pragnienie, tym większy skutek. Dlatego słowa Apostoła: "Nieustannie się módlcie", cóż innego oznaczają, jeśli nie to: Pragnijcie nieustannie otrzymać życie szczęśliwe od Tego, który może je dać. (św. Augustyn)

Uczestniczyłam dziś w konsekracji świątyni Jana Pawła II w Krakowie. Teksty modlitw są wtajemniczające w wydarzenie, które jest bardzo nośne.
Ucieszyłam się także dzisiejszymi świętymi wyniesionymi na ołtarze, wśród nich św. Elżbieta z Dijon, dobra moja przyjaciółka z czasów nowicjatu, tj. wówczas poznałam jej pisma i zaprzyjaźniłam się, gdyż wierzę w świętych obcowanie :). Oni - święci - są dla nas często jak ten Mojżesz na górze z I czytania, wspierają nas swą modlitwą z nieba.

5 komentarzy:

  1. Oglądałam dzisiaj transmisje z konsekracji kościoła i chyba nawet siostrę widziałam. Siedziala siostra w 4 ławce za księżmi:D pozdrawiam. kaśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba widziałaś :), rodzice też mówili, że widzieli.
    Tylko, czemu nie pomachałam? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech zgadnę? Prawdopodobnie nie było telebimów, albo się bałaś, tzn. w tejże chwili struchlałaś... :) piotrek

      Usuń
    2. Nie pomachałaś bo mnie nie widziałaś :D kaśka

      Usuń
    3. Przychylam się do wypowiedzi Kaśki :)
      Bo raczej nie struchlałam, kamera na mnie tak nie działa już :).

      Usuń