sobota, 31 lipca 2021

31 VII, wszystko na chwałę Bożą

Przeto czy jecie, czy pijecie, czy cokolwiek innego czynicie, wszystko na chwałę Bożą czyńcie. Nie bądźcie zgorszeniem ani dla Żydów, ani dla Greków, ani dla Kościoła Bożego, podobnie jak ja, który się staram przypodobać wszystkim pod każdym względem nie szukając własnej korzyści, lecz dobra wielu, aby byli zbawieni. 1 Kor 10, 31n

Byłam dziś na Mszy u jezuitów. Chciałam jakoś uczcić św. Ignacego. Właśnie to Słowo cytowane wyżej padło podczas Liturgii.
Tak Ignacy żył po nawróceniu, tak, że wszystko na chwałę Bożą czynił. I we wszystkich rzeczach odnajdywał Boga. Za to go lubię :).
Patrzyłam sobie na pokłon świętych (pierwsza z prawej Jadwiga Królowa) Sercu Jezusowemu w bazylice jezuitów w Krakowie i skojarzyłam to z odwrotnością entropii. Wszystko jakoś samo z siebie się rozłazi i odsuwa się od Boga. A właśnie przez decyzję człowieka i jego powrót świadomy do Boga, wszystko z nim do Boga ma możliwość powrotu...

***
Dla zachęty więcej na temat mozaiki można znaleźć TUTAJ. I poklikać tam na powiązane wpisy (po prawej stronie je znajdziesz).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz