piątek, 26 stycznia 2018

26 I, umiłowane dziecko

Paweł, z woli Boga apostoł Chrystusa Jezusa, posłany dla głoszenia życia obiecanego w Chrystusie Jezusie, do Tymoteusza, swego umiłowanego dziecka. Łaska, miłosierdzie, pokój od Boga Ojca i Chrystusa Jezusa, naszego Pana. (2 Tm 1,1-8)

 Bardzo mnie poruszył ten zwrot "umiłowane dziecko", który pojawia się w obu czytaniach, przewidzianych na dziś. Św. Paweł tak się zwraca do Tytusa i do Tymoteusza, to ci, którzy są już biskupami w swoich gminach, ale dla Pawła będą zawsze dziećmi umiłowanymi.
Jestem w swoim mieście rodzinnym, jestem u Rodziców, może dlatego porusza mnie "umiłowane dziecko"... :)
Pewnie tak, ale jeszcze bardziej porusza ze względu na osoby, które są mi drogie przez wiarę, którym dane mi było "głosić życie obiecane w Chrystusie", które ja nazywam w sercu umiłowanymi dziećmi. Mam je wszystkie w swym sercu i przynoszę je wraz ze swoim sercem na każdą Eucharystię.

4 komentarze:

  1. mam bardzo wiele takich dzieci, też w większości stare konie :), duże chłopy. nawet jeśli nic im nigdy nie głosiłam (i nie ochrzciłam żadnego :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to masz coś wspólnego ze św. Pawłem :)
      pozdrawiam z Wilna

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. :) serdeczności z miasta Miłosierdzia, bo tu i Jezus Miłosierny i Matka Miłosierdzia

      Usuń