wtorek, 7 lutego 2017

7 II, być sercem przy Sercu

Zapytali Go więc faryzeusze i uczeni w Piśmie: „Dlaczego Twoi uczniowie nie postępują według tradycji starszych, lecz jedzą nieczystymi rękami?” 
Odpowiedział im: „Słusznie prorok Izajasz powiedział o was obłudnikach, jak jest napisane: «Ten lud czci Mnie wargami, lecz sercem swym daleko jest ode Mnie...». (Mk 7,1-13)

Chyba wszyscy czujemy, że nie chodzi o mycie rąk... Bo ręce myć trzeba :)
Ale jeszcze bardziej TRZEBA być sercem blisko Boga! Wówczas zewnętrzne postawy i gesty (swoje i bliźnich) będziemy dawać i przyjmować w kluczu miłości prawdziwej i dobra prawdziwego. I tak będziemy wypełniać przykazania Boże, bo one mają swe źródło w Miłości.
Jeśli naprawdę już coś w życiu trzeba, to trzeba być sercem przy Sercu Boga. I ja tego baaardzo pragnę. I wiem, że to jest możliwe: z łaski Bożej i mojej współpracy.

Trafiła mi się dziś piękna modlitwa św. Tomasza z Akwinu, którą chętnie się podzielę:
Niech nie pragnę niczego poza Tobą... Daj mi łaskę częstego zwracania mego serca ku Tobie, a kiedy słabnę, zmierzenia mojej winy z bólem i stanowczym postanowieniem poprawy. Daj mi, Panie, serce czujne, którego żadna natrętna myśl nie odciągnie od Ciebie; serce szlachetne, którego nie uniży żadne niegodne przywiązanie; serce prawe, którego żaden podstępny zamiar nie sprowadzi na manowce; serce mocne, którego żadna przeszkoda nie złamie, serce wolne, którego nie zdominuje żadna gwałtowna pasja. 
Daj mi, Panie mój Boże, rozum, który Cię zna; pośpiech, który Ciebie szuka; mądrość, która Cię znajduje; życie, które się Tobie podoba; wytrwałość, która Ciebie oczekuje z ufnością i ufność, która Ciebie na końcu otrzyma. Daj mi, przez pokutę, łaskę smucenia się z Tego, coś wycierpiał; używania, przez łaskę, Twoich dobrodziejstw w drodze; radowania się, przez chwałę, z Twoich radości, szczególnie w ojczyźnie. O Ty, który będąc Bogiem, żyjesz i królujesz przez wszystkie wieki. Amen 

2 komentarze:

  1. "Daj mi, Panie, (...) serce wolne, którego nie zdominuje żadna gwałtowna pasja." /p.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ktoś, gdzieś napisał: "Jakże trudna jest ta upragniona wolność serca!", i chyba wypada się z tym zgodzić, bo tak właśnie jest.
    /p.

    OdpowiedzUsuń